Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Ons retourbeleid duurt 14 dagen te rekenen vanaf de dag van levering van het product. Na deze termijn kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

De koper dient via een ondubbelzinnige schriftelijke verklaring per email of het daarvoor bestemde formulier op de website de verkoper op de hoogte te stellen van de beslissing tot herroeping voor de herroepingstermijn is verstreken. 

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet je artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten. Verschillende goederen zijn vrijgesteld van terugzending: gepersonaliseerde goederen, afgeprijsde artikelen en cadeaubonnen kunnen niet worden geretourneerd.

Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig. Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt verleend. Bijvoorbeeld producten met duidelijke gebruikssporen en elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.

Zodra de retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om te laten weten dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.
Als de retourzending wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op de oorspronkelijke betaalmethode toegepast. Gemiddeld duurt het ongeveer 3 werkdagen voordat de terugbetaling officieel wordt bijgeschreven op je rekening.

Goederen kunnen gratis worden geretourneerd in Mechelen op een tussen koper en verkoper vooraf afgesproken tijdstip. Goederen kunnen ook opnieuw worden opgehaald door de verkoper aan dezelfde voorwaarden en vergoedingen voor levering zoals beschreven op de website. Daarnaast kan je de goederen ook opsturen naar:
Rebeat – Steven De Wijngaert
Harnasstraat 20
2800 Mechelen
Je bent verantwoordelijk voor het betalen van de eigen verzendkosten voor het retourneren van het artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de zending in mindering gebracht op de terugbetaling.

Als je duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Hulp nodig? Neem contact met ons op via info@rebeat.be voor vragen over terugbetalingen en retournering.